Säker identifiering hos Kundcenter

Personlig kod finns i flera varianter, bland annat för telefontjänster. Koderna är personliga och får inte användas av någon annan än dig själv. Förutom personlig kod kan du även identifiera dig med Mobilt BankID.
Den personliga kodens säkerhet
Säkerheten bygger på att du väljer en bra kod och att du skyddar koden. En bra kod ska en annan person inte kunna gissa. Koden ska förvaras på ett säkert sätt, som bara du känner till och att dess samband med tjänsten inte framgår.
Personlig kod och Mobilt BankID för Kundcenter
Vid anslutningstillfället väljer du en femsiffrig kod som du använder för att identifiera dig när du ringer Kundcenter.
Du ansluter dig direkt i internetbanken. Är du ny kund i Sparbanken Tranemo eller vill prata med oss personligen är du välkommen in på närmaste bankkontor.
Din personliga kod kan du byta när som helst i internetbanken eller i självbetjäning:
- Ring Kuncenter Privat på 0325-471 00 eller Företag på 0771-33 44 33.
- Välj 1# för självbetjäning.
- Välj därefter 92# och byt din kod enligt instruktionsrösten.
Även Mobilt BankID skaffar du direkt i internetbanken. Läs mer om Mobilt BankID.