Vi använder cookies för att sparbankentranemo.se ska fungera på ett bra sätt. Cookies används bland annat för att spara dina inställningar, analysera hur du surfar och anpassa innehåll så att det passar för dig. De används också för att marknadsföra våra tjänster, och vissa cookies kommer från företag vi samarbetar med. När du godkänner cookies accepterar du att cookies sparas på din dator, mobil eller surfplatta. Om du väljer bort cookies kan du inte se allt innehåll.
Mer om cookiesOm du inte är nöjd
För oss på Sparbanken Tranemo är det viktigt att du som kund är nöjd med såväl vårt bemötande som med våra produkter och tjänster. Är du missnöjd ber vi dig ta kontakt med närmaste bankkontor alternativt ringa oss 0325 - 471 00. Vill du överklaga ett beslut från banken i ett klagomålsärende, se nedan för mer information om hur du går till väga.
Är du missnöjd med vårt svar
1 | Kontorets svarOm vi inte har kunnat tillmötesgå ditt klagomål kan du överklaga beslutet. |
2 | Om du inte är nöjdOm du inte är nöjd med det svar du får på bankkontoret eller Telefonbanken kan ärendet prövas på nytt hos bankens klagomålsansvarige. Beskriv, helst skriftligt, vad du tycker är fel och vilket kontor du varit i kontakt med. Skicka sedan ditt klagomål till Sparbanken Tranemo, Klagomålsansvarig, Box 202, 514 24 TRANEMO.
|
3 | Är du fortfarande inte nöjdOm du efter prövning av banken fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till följande ställen: KonsumentvägledningKonsumentvägledare som finns i flertalet kommuner, lämnar kostnadsfritt information och råd i hushållsekonomiska och juridiska frågor. Konsumenternas Bank- och finansbyråBox 24215, 104 51 Stockholm, telefon 0200-22 58 00 www.bankforsakring.konsumenternas.se Allmänna reklamationsnämnden (ARN)Kungsholmstorg 5, Box 174, 101 23 Stockholm, telefon 08-508 860 00 KonsumentverketBox 48, 651 02 Karlstad, telefon 0771-42 33 00 Allmän domstol, Domstolsverket551 81 Jönköping, telefon 036-15 53 00 |
Särskild information om behandling av personuppgifter
Om du har känner att dina rättigheter kring behandling av personuppgifter inte uppfylls har du möjlighet att framföra ett klagomål. Du kontaktar då skriftligen Sparbanken Tranemos dataskyddsombud
Dataskyddsombudet
Sparbanken Tranemo
Box 202, 514 24 Tranemo
Du har också möjlighet att framföra klagomål avseende behandling av Personuppgiftertill dataskyddsmyndigheten, datainspektionen.se om du anser att behandlingen av dinapersonuppgifter kränker dina rättigheter och intressen enligt gällande lag.