Skip to content

Anmäla bedrägeri

  • Har du blivit utsatt för bedrägeri och vill spärra kort, Mobilt BankID eller säkerhetsdosa?
  • Har du förlorat mobilen eller säkerhetsdosan?
  • Har någon kommit över dina koder?

Vad händer när du anmält bedrägeriet till oss?

  1. Kontroll och spärr av tjänster

    Vi kontrollerar och spärrar berörda konton och tjänster när vi bedömer att det är en lämplig åtgärd. Det är viktigt att du som kund går igenom vad som hänt med banken, och vilka konton och tjänster du har tillgång till.

  2. Incidentrapport

    En incidentrapport upprättas.

  3. Kortreklamation - reklamation av obehöriga korttransaktioner

    Om det skett obehöriga korttransaktioner så kan du, som kund, göra en, kortreklamation online eller göra en reklamation på 0325-471 00 . Du får alltid skriftlig återkoppling från oss.

Tips om hur du kan skydda dig mot bedrägerier